perjantai 17. lokakuuta 2008

Onko vaalikamppailu liian pitkä?

Tohmajärvellä ovat vaalihuoneet avoinna kaksi viikkoa. Demarit näyttävät juottavan mahdollisille äänestäjilleen kahvia arviolta parituhatta kuppia ellei enemmänkin. Meikäläistä jännittää kestävätkö äänestäjien vatsat moista kahvimäärää. No, voihan kuppien välillä kuunnella mitä ehdokkaat kertovat menneestä ja tulevasta.
* * *
Olen itsekin luuhannut vaalihuoneen tiimoilla. Tarkoitukseni on olla takuuvarmasti paikalla tulevan viikon tiistaina ja torstaina. Molempina päivinä klo 11 ja 16.
Toivon ihmisten tulevan runsaslukuisesti silloin paikalle. Ei tarvitse empiä kysyä arkojakaan asioita mitä 4 vuoden aikana olen luottamushenkilönä saanut aikaan ja mikä on jäänyt vain aikomukseksi.
Jokaiseen kysymykseen tulen vastaamaan tekosistani rehellisesti. Tällaista "tenttiä" varten olen koettanut tutustua erityiseti soteen, tilaaja/tuottaja malliin , liikelaitokseen ja yhteislautakuntaan mahdollisimman hyvin. Kysymykset voivat tietenkin olla miltä alueelta hyvänsä. Tietopohjani on rajallinen, muuta rehellinen. Uskallan sanoa myös, etten tiedä. En pyri olemaan liian viisas.
Lukija voi ennakkoon tutustua esim. tähän blogiin. Voi etsiä asioita, joista olen kirjoittanut ja joista lukija on eri mieltä.
Toivon keskustelua asioista. En voi vastata sellaiseen toteamukseen, että olen tyhmä ja väärässä. Niitä mielipiteitä olen kuullut tarpeeksi muiden puolueiden luottamushenkilöiltä. Jätän älyni äänestäjien arvioitavaksi.
Tärkeintä on juuri näissä vaaleissa käyttää äänioikeuttaan. Jos kuntalainen haluaa muutosta virkamiesvaltaiseen elämänmenoon, niin silloin kannattaa äänestää demariryhmän ehdokkaita. Jos nykymeno, joka näyttää vain kiihtyvän, miellyttää kannattaa äänestää muita ryhmiä tai jättää äänestämättä. Nukkuvat kannattavat näissä vaaleissa nykymenon jatkumista.

Ei kommentteja: