torstai 19. marraskuuta 2009

Olen nöyrästi yllättynyt

Pohjois-Karjalassa eletään yhteisössä, jossa ei kiitoksia ja tunnustuksia hevillä anneta. Varsinkaan henkilölle, joka ilmaisee itseään puhuen tai kirjoittaen. Moitetta, uhkailua ja väheksyntää näyttää olevan helpompi jakaa.
Tunnen kuuluvani hölöttäjien ja kirjoittajien epäpyhään joukkoon. Karjalainen taannoisessa verojutussaan antoi minulle uuden tittelin; mielipidekirjoittaja. Ehkä uusi nimike on oikea. Jos tittelin saa 480 blogikirjoituksesta ja muutamasta tuhannesta pakinasta, niin ok. Varsinkin kun jokainen tekemäni juttu perustuu vain omaan mielipiteeseeni. En omaa taustajoukkoja, joiden mielipiteitä minun pitäisi tai saisin edustaa. Ihmisiä ja heidän mielipteitään on miljoonia, olen yksi heidän joukossaan.
*******
Ehkä lukija ymmärtää millaisessa yhteisössä mielipidekirjoittaja toimii. Varsinkin täällä päin Suomea.
Otsikossa luki; olen nöyrästi yllättynyt. Voin jatkaa; olen nöyrästi kiitollinen saamastani huomiosta KeskiKarjalanNeloset verkkolehden mielipidekirjoituksesta. Erityisen ylpeä olen siitä, että mielipidekirjoituksen alla oli kirjoittajan nimi. Se on harvinaista herkkua tällaisessa yhteydessä kohdallani.
Lukijan on syytä tietää, että minua on kielletty kirjoittamasta. Kieltoja on tullut kokouksissa ja yksityisesti. Paperilehdet ovat suhtautuneetkin kirjoituksiini, sanoisiko varautuneesti. Ymmärrän. Lehdillä on omistajansa, taustaryhmänsä ja poliittinen linjansa.
Edellä olevista syistä kirjoitan glogiin. Lukijoita on kiitettävästi. Ei kirjoittajaa kannusta kiitokset. Hyvää se kuitenkin tekee. Ei moitteetkaan. Paras kirjoittajan kannustin on kirjoituksen lukija.
Hyviä pyhiä! Nyt alkuun. Ja tietenkin Kiitos.

1 kommentti:

Esa A. Luukkainen kirjoitti...

onneksi olkoon, tuunaselle!! tämähän voi olla vasta alkua;)