perjantai 15. tammikuuta 2010

Tasan ei käy onnen lahjat

Täss` yksinäni laulelen jne. Miksikö? Siksi kun en päässyt mukaan Tohmajärven kunnan järjestämälle seminaarimatkalle Bomballe. Olisin minä kotoa päässyt, mutta kun valtuuston puheenjohtaja ei pyytänyt mukaan. Vaaleissa ei riittänyt äänet. Sen tiedän. Niinkuin senkin, ettei älynikään riitä nykyisen kunnanjohdossa olevien tasolle.
Matti Majoinen osaa laulaa. Komealla äänellä ja nuotilleen. Mikäli minä lahjattomien laulukilpailujen viisivuotisena tuomarina mitään ymmärrän laulusta.
*******
Olen minä sen verran kunnan kustantamilla kuntapäivillä ja seminaareissa käynyt, etteivät sellaisille minua enää päästä. Tulipa vaaleissa ääniä miten paljon hyvänsä.
Pari vuotta sitten hain kunnanhallitukselta lupaa oikein kirjallisesti päästä yhteiskuljetuksella kuntapäiville Helsinkiin. Tyssit tuli silloinkin oikein hallituksen päättämänä. En muista oliko vielä äänestyspäätös.
Kunnanjohtaja ilmoitti, että kuntapäiville matkustavat nyt virkahenkilöt. Arvelin, että hyvää matkaa. Taisin skoijata hakemuksellani. Piti mitata miten valtuutetun ja hallituksen jäsen Tuunasta virkamiesportaassa arvostetaan. Olin siihen aikaan valtuuston ja hallituksen jäsen. Ei auttanut tittelit matkaan.
Menneekö tuo enää hyvin virkahenkilöilläkään? Kunnan strategiaseminaariin Bomballe eivät osallistu tällä kertaa kehityspäällikkö eikä henkilöstöpäällikkö. Liekö kutsuttukaan mukaan.
Demarivaltuutetut oli kutsuttu, mutta matkalle lähti vain yksi henkilö. Poisjääntejä oli myös kokoomuksella ja kd:llä. KD= kristillisdemokraatit. Eikä ryhmäkuri purrut keskustalaisiinkaan. Poisjääntejä oli siinäkin porukassa.
Tohmajärveläinen yhteishenki näkyy jo seminaarimatkojen osallistumislistassa. Eikö?
*******
Huono suosioni ihmisenä johtuu päästäni. En ymmärrä ottaa oppia viisaammiltani. Pahinta on kuitenkin nämä kirjoitukseni. Minua on lukuisia kertoja viisaat ihmiset kahden kesken ja julkisestikin oikein kokouksissa kieltäneet kirjoittamasta järjettömyyksiä. Niin he ovat sanoneet. Minä en vain älyä lopettaa kirjoitteluani. Enkä kai lopeta ainakaan siihen asti kun kirjoituksiani luetaan. Näin se vaan menee.

Ei kommentteja: