tiistai 26. tammikuuta 2010

Suoraan sopimustekstistä poimittua.

Tuon eräitä kohtia Coronaria Hoitoketju Oy:n ja Helli-liikelaitoksen välillä tehdystä sopimuksesta lukijoiden tietoon. Kohdat olen poiminut niin, joiden uskon kiinnostavan terveyspalveluja tarvitsevia.
Coronaria Hoitoketju Oy on teksitissä tuottaja ja Helli-liikelaitos tilaaja.
Otan kohdat skannatusta epäselvästä tekstistä, joka estää uudelleen skannauksen. Esimerkiksi vuosikustannus on niin huono, etten uskalla sitä edes arvata.
Lainaukset ovat tietenkin sanatarkkoja. Enkä tässä yhteydessä niitä kommentoi. Tarkoitus on edetä tällä tavalla pikku hiljaa koko sopimus lävitse.
Kysymyksessä on julkinen asiakirja, jonka itse kukin voi saada halutessaan käyttöönsä.
*******
1. Lääkäreiden vastaanottopalveluiden tuottaminen.
1.1. (kohta kaksi) Tämän sopimuksen piiriin kuuluu 50% Tohmajärven ja Kiteen terveyskeskuksissa päiväaikaisesta vastaanottotoiminnasta. (50% järjestetään virkatyönä, mikä on noin 4-5 lääkärin työpanos. Tilanteen muuttuessa tilaaja ja tuottaja sopivat erikseen neuvotellen ko. tehtäväalueen lisäämisestä ostettavien palvelujen piiriin).

1.1. (kohta kolme) Rääkkylän ja Kesälahden terveyskeskuksissa on Tuottajan toimesta tapahtuvan kello 8-16 välisen vastaanottotoiminnan aikana päiväpäivystysaikoja 1-2h päivittäin sekä Tohmajärvellä tuottajan toimesta tapahtuvan 8-18 välisen vastaanottotoiminnan aikana päiväpäivystysaikoja päivittäin 1-2 tuntia arkisin.

1.1. (kohta neljä) Kiireellistä hoitoa tarvittaessa ajanvaraus tapahtuu Kiteelle puhelimitse 24h. Muissa terveyskeskuksissa arkisin klo 8-16. Hoitaja arvioi hoitotarpeen ja ohjaa joko sairaanhoitajan tai lääkärin vastaanotolle tai antaa hoito-ohjeet. Päivystävä sairaanhoitajan vastaanottoa on osittain päiväaikaan terveyskeskuksissa. Hätätapaukset tulevat suoraan terveyskeskusten päivystykseen.

Jatkuu myöhemmin.

1 kommentti:

Jaahas kirjoitti...

Eipä nuo lääkäreiden läsnäolotunnit terveyskeskuksissa tunnu sopimuksen pohjalta kovin suurilta.