lauantai 31. joulukuuta 2011

Vanha saa mennä ja uusi tilalle

Niin siinä vuoden vaihtumisessa käy. Jotkut muistelevat menneitä. Toiset aprikoivat tulevaa. Paljon kummastakaan ei jää käteen.
Olen kirjoitellut kotipalstalle enimmäkseen kunnallisia tapahtumia. Tärkeimmäksi syyksi siihen olen katsonut luottamusmies asemani. Minulla on käsitys, että henkilöiden, jotka minut ovat asettaneet edustamaan itseään, on oikeus myös tietää mitä minä tässä tehtävässä touhuan.
Tulevan vuoden alusta vapaudun Keski-Karjalan Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsenyydestä. Se olikin oikeastaan ainut luottamustehtävä, jonka johdosta pidin tärkeänä kirjoittaa esim. tähän blogiin.
Enää tätä velvoitetta ei minulla ole. Jutut siltä osin vähenevät. Mikä tiedoksi heille, jotka koko glogin ajan ovat kirjoituksiani väheksyneet ja pitäneet niitä vahingollisina kuntalaisille.
Kirjoituskapasiteettia siis vapautuu. Johonkin se pitää purkaa. Tuskin kuitenkaan ryhdyn WC:n seiniä tuhrimaan.
*******
Tapana on vuoden lopussa kiittää kanssaihmisiä menneestä ja toivottaa hyvää tulevaisuudelle.
Niinpä minäkin kiitän lukijoitani niin tässä kuin paperilehtienkin puolelta mielenkiinnosta kirjoituksiani kohtaan. Heitä on ollut riittävästi kannustukseksi kirjoittamiselle.
Toivon tulevan vuoden jatkuvan jossain mitoissa entiseen tahtiin. Palaute tähän asti enteilee sitä. Jotkut tahtoisivat, että kotipalstalla syntyisi keskustelua palautteiden pohjalta. Toistaiseksi en ole siihen ryhtynyt, vaikka se elävöittäisi palstaa.
Jokaisen palautteen olen lukenut ja se tietenkin vaikuttaa tavalla tai toisella myös minun mielipiteisiin.
Keskustelua olen käynyt pääasiassa Karjalaisen nettimielipidesivulla. Mielestäni se saavuttaa laajemman lukijakunnan kuin minun vaatimaton blogini.
Jotkut haikailevat aikoja, jolloin kirjoitin enemmän paikallisiin lehtiin. Kieltämättä sitä kautta olisi laajemmat yhteydet vanhempaan väestöön.
Paikallislehdet ovat kuitenkin sidoksissa omiin taustoihinsa, ja sitä kautta valitsevat ketkä heidän lehtiin kirjoittavat ja mitä.
Näillä mennään. Kiitän lukijoitani menneestä vuodesta. Erikoisesti kiitän henkilökohtaisita yhteyden otoista niin toreilla kuin turuilla ja puhelimitse.
Toivotaan tulevalta vuodelta enemmän tolkkua. Vaikkapa kunnalliseen elämään. Demokratia ei ole vallan käyttöä enemmistön puolesta. Se on vallankäyttöä myös vähemmistön puolesta niin, että heidän tarpeensa tulisi myös huomioiduksi.
HYVÄSTI VUOSI 2011! TERVETULOA VUOSI 2012!

1 kommentti:

Johora kirjoitti...

Olet ollut hyvä viestikanava meille tavan tallaajille. PYSY SELLAISENA EDELLEENKIN. Noissa hommissa ei paljoa kiitosta saa, teitpä niin tai näin, mutta rehellistä toimintaasi arvostetaan paljon enemmän kuin uskalletaan sanoa.. Pysy voimissasi ja porskuta rohkeasti!
Toivoo Johora.