maanantai 1. kesäkuuta 2009

Mielenkiintoa näyttää riittävän

Olen viime päivinä kirjoitellut laiskan laisesti. Mielenkiintoa palstaa kohtaan, niin kuin KeskiKarjalanNelosiakin kohtaan on ollut kiitettävästi. Ulkopuoliset ovat pyrkineet mukaan. Ei niinkään kirjoittamaan, vaan pikemminkin pyyhkimään pois tekstiä. Kysymyksessä lienevät jonkin asteiset hakkerit.
Meikäläisen tekstiä on arvostettu ennenkin. Ei ole kelvannut paperilehteen. Käykö nyt niin, ettei enää blogiinkaan. Tuskin nyt sentään.
Olen joskus kirjoittanut jollekin kirjoittajalle kannustukseksi, että kirjoitus on hyvä jos se luetaan, erinomainen, jos se haukutaan. Jos sen julkistaminen pyritään estämään, jutun täytyy olla loistava.
Katsotaan miten tässä edetään.
* * *
Ihmiset soittelevat silloin tällöin ja kertoilevat omista huolistaan. Useimmiten huolet kohdistuvat kuntaan ja siellä eriasteisiin tapahtumiin. Syy miksi minulle soitellaan voi olla tässä palstassa. Usein tulee kirjoitettua kunnan tapahtumista.
Eilinen soittaja kysyi mitä kunnasta ja sen palveluista on enää jäljellä. Koulut on lopetettu, ruokahuollosta taitetaan peistä ja terveyskeskusta ollaan ulkoistamassa. Liikelaitos Helli huseraa lasten ja vanhuspalvelujen kanssa, kyselemättä keneltäkään mitään.
Mitäpä minä tuollaiseen voisin vastata. Muuta kuin, että näin se demokratia toimii. Kunnanjohtaja on esitellyt asiat hallitukselle, seutuvaliokunnalle, johtoryhmälle ja ties kenelle. Kunnanvaltuutetut ovat asiat siunanneet enemmistöllään. Päätöstä tehdessään ovat sanoneet kantavansa vastuuta. Mistä? Sitä minä en tiedä. Ilmeisesti palvelujen järjestämättömyydestä.
Muutosta ei asioiden nykytilaan tule ennen seuraavia vaaleja. Sanokaa minun sanoneen.
Sitä ennen voi vain valittaa. Voi, voi, voi ja vielä kerran voi.

Ei kommentteja: