keskiviikko 14. syyskuuta 2011

Kotona ollaan, kurkku kipeenä

Se niistä herkuista saadaan. Niin kuin kurkku kipeäksi auton ilmastointilaitteista. Muuten Helsingin reissu onnistui. Yksi pääsi ripille ja muut saivat kahvia juodakseen.
Rippipoika oli siisti uudessa puvussaan. Ei pienintäkään tatuointia. Olen niille allerginen jo vankila-ajoistani.
+++++
Olisi Helsingissä ollut kuntapäivätkin. Nehän ovat tunnetut kuulakärkikynien jakopaikkana pääkohteenaan susirajan siltarumpupoliitikot. Niin ja karkkia jaetaan niille, joilla jo kynä on entuudestaan.
Kahdet kuntapäivät olen käynyt minäkin. Toiset kunnan piikkiin ja toiset omalla rahalla. Kerran hain kuntapäiville oikein kirjallisesti. Piruuttani. Tiesin etten pääsisi mukaan kunnan piikkiin. Olin kirjoittanut päivistä johonkin lehteen niin, ettei siitä poliittista hegemoniaa ylläpitänyt korkein virkamies pitänyt.
Kun hakuni oli kirjallinen, vastattiin minulle kirjallisesti. Silloin päiville valittiin pääasiassa vain virkahenkilöitä.
Eikö heillä ole kyniä kunnan puolesta? No, ei karkkeja kuitenkaan.
+++++
Sieneen pitäisi päästä, ennen kuin metsät valtaavat hirvimiehet. Onkohan Rauma saanut mullikoilleen punaiset pipot. Siinä ne ovat vaarassa mullikat, missä sienestäjätkin.
Nelosissa, siinä nettilehdessä on linkki, Aarno Laitisen viime pyhäiseen pakinaan. Laitinen on loistava kirjoittaja, joka osaa kirjoittaa ajatuksensa niin, että tulee ymmärretyksi, mutta ei loukkaa ketään.
Samaa ei voi sanoa Jussi Halla-ahon kirjoituksista. Minua on ihmetyttänyt kun missään yhteydessä en ole nähnyt Halla-ahon hymyilevän. Minusta se on pelottavaa.

Ei kommentteja: