sunnuntai 9. syyskuuta 2012

YRITETÄÄN YHDESSÄ

Tule mukaan


Minua on pyydetty ehdokkaaksi tuleviin kuntavaaleihin. Olen ollut ehdokkaana aikaisemminkin demarien listalla sitoutumattomana ehdokkaana.
Varsinaisissa kunnan luottamustehtävissä olen ollut perusturvalautakunnassa, Hellin sosiaali- ja terveyslautakunnassa, kunnanhallituksessa ja kunnanvaltuustossa.
Varsinaisen työni yhteisten asioiden hoidossa olen kuitenkin mielestäni tehnyt kirjoittamalla kunnallisista asioista lukuisiin lehtiin, ja viime vuosina myös blogiini.
Osoitteesta www.kotipalsta.blogspot.com löytyy lähes tuhat juttua pääasiassa sosiaali- ja terveyspalveluista. Sieltä lukija voi tutustua niihin asioihin, joita olen pitänyt tärkeinä.
Jokainen tohmajärveläinen tietää sosiaali- ja terveyspalveluiden huonontuneen viime vuosina ratkaisevasti samalla kun niiden hinta on noussut. Ollaan oltu pitkiä aikoja lääkärittömässä tilanteessa ja juuri peruskorjattua terveyskeskusrakennusta uhkaa tyhjäksi jääminen.
On turhaa valittaa ja etsiä syyllisiä nykyiseen tilanteeseen. Tarvitsisi tehdä jotain sote – palveluiden saattamiseksi takaisin kohtuulliselle tasolle.
Edellä olevia asioita pohtiessani olen heittänyt arpaa kannattaako vielä yrittää kääntää kehityksen suuntaa ja lähteä ehdokkaaksi kuntavaaleihin.
Jos lähden ehdokkaaksi on ainoa tavoitteeni saada pysyvät päivittäiset lääkäripalvelut Tohmajärven terveyskeskukseen ja vanhuspalveluiden pysyminen Tohmajärven kunnan rajojen sisäpuolella.
Yksin ei tavoitteita voi saavuttaa. Tarvitaan samoja arvoja ja tavoitteita kannattavia kuntavaaliehdokkaita. Ja tietenkin heitä äänestäviä kuntalaisia.

Olen tehnyt päätökseni. Vielä kannattaa yrittää. Ehdoksi ehdokkuudelleni asetan, että saan mukaani muita samoja asioita arvostavia ihmisiä. Nimenomaan kuntavaaliehdokkaaksi.
Tule mukaan. Demarijäsenenä tai sitoutumattomana ehdokkaana. Olen ollut tyytyväinen demarien valtuustoryhmään ja sen toimintaan. Mielipiteitäni ei ole kahlittu vaan ajatuksilleni on annettu tilaa toimia vapaasti kuntalaisten parhaaksi.

Mikäli otat ehdokashaasteen vastaan ota yhteyttä minuun. Osoitteeni on Veijo Tuunanen. puh. 050 3634340 tai veijo.tuunanen@luukku.com Keskustelut ja yhteydenotot ehdokkuudesta ovat ehdottoman luottamuksellisia.
Kokemusta ei kuntapolitiikkaan välttämättä alussa tarvita. Siihen oppii käytännön kautta ja opastus takaa ettei ”mokaamista” tarvitse pelätä.
Mikäli lukijalla on ystävä, joka olisi mahdollinen lähtemään ehdokkaaksi, niin siitä tiedon saaminen olisi myös hyvä.
Mielestäni vielä kannattaa yrittää kääntää kehityksen kelkkaa kuntalaisille parempaan suuntaan. Katsotaan saanko muita mukaan.

Ei kommentteja: