lauantai 16. toukokuuta 2015

Omakohtainen sotekokemus

Reissussakin voi rähjäytyä. Silloin tarvitaan lääkäripalveluita. Näin kävi meille.
Soitto ajan varaukseen perjantaina klo 9,45. Kysyttiin kelakortin tiedot. Taalintehtaan terveysasemalla ei ollut lääkärin vastaanottoa juuri silloin. Osoitettiin menemään Kemiöön, jonka terveyskeskuksesta saimme lääkärin vastaanottoajan klo 11,00. Matkaa Kemiöön oli 25 km.
Olimme terveyskeskuksessa klo 10,55. Ilmoittautumisessa luulimme toispaikkakuntalaisena joutuvamme "kuulusteluun", jota varten tarjosimme kelakorttia alkuun päästäksemme. Ystävällinen naisvirkailija ei vilkaissutkaan korttia tai halunnut tietää vaivaamme. Hän osoitti käytävän, johon voi mennä odottamaan lääkärin kutsua, todeten samalla, että onhan teillä sairaus koska olette lääkärin vastaanotolle pyrkineet.
Lääkäri kutsui sisään klo 10,57. Potilas tuli lääkäristä 11,07. Tutkinta oli suoritettu ja sähköinen resetti oli apteekissa.
Olimme tarvinneet terveyspalveluja ja saimme niitä Kemiönkunnalta yhteensä n. 15 minuuttia. Palvelu oli erinomaista, potilas paranee hyvää vauhtia ja laskukin tuli 16,10 euroa.
Miksikö kirjoitin yllä olevan? Siksi, että kunnallinen terveyspalvelu pelaa siellä missä se pannaan pelaamaan vastuullisesti ilman tyhjiä kysymyksiä ja byrokratiaa.

1 kommentti:

Esa A. Luukkainen kirjoitti...

no meni ainakin laskelman mukaan. varttituntihan siihen lääkärin vastaanottoon on kansallisessa arviossa aikaanaan varattukin. toisissa paikoissa ei vartti riitä edes varauskeskukseen jonottamiseen...